Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszustwo „na BLIK-a” – policja apeluje o ostrożność

Policjanci przestrzegają o oszustwach przy płatnościach przez telefon komórkowy. W ostatnim tygodniu kolejne osoby powiadomiły ełckich policjantów o przypadkach usiłowania kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszuści podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i piszą prośbę o pilną pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto osoby oszukanej. Niestety jedna z takich osób z Ełku straciła w ten sposób 1.000 zł.

W ostatnim czasie do policjantów z Ełku wpłynęło kilka zgłoszeń osób, od których oszuści próbowali wyłudzić pieniądze przy płatnościach dokonywanych przez telefon komórkowy za pomocą kodu BLIK. Niestety jedna z tych osób dała się oszukać i w ten sposób straciła 1.000 zł.

Oszustwo „na BLIK-a” to coraz bardziej popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy na wyłudzanie pieniędzy. Oszuści pokonując zabezpieczenia włamują się na Facebooka danej osoby, uzyskują dostęp do aplikacji Messenger, a następnie za jej pośrednictwem wysyłają do znajomych danej osoby wiadomości z prośbą o wygenerowanie i podanie im kodu BLIK. Najczęściej tłumaczą to pilną potrzebą zrealizowania przelewu bądź uiszczenia jakiejś opłaty i chwilowym brakiem dostępu do środków zgromadzonych na swoim koncie.

Policja apeluje. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska. Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść. Warto wiedzieć, że w przypadku przekazania kodu BLIK, jeśli w ustawieniach aplikacji bankowej nie zostało zaznaczone, że operacja wymaga zatwierdzenia przez właściciela konta, osoba która go otrzyma może praktycznie z każdego bankomatu wypłacić pieniądze bez użycia karty.


 

 

Powrót na górę strony