Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejna osoba oszukana na BLIKa straciła swoje pieniądze

Policjanci ponownie apelują o ostrożność. Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa na BLIKa. Kobieta straciła 5000 złotych.

Do policjantów zgłosiła się kobieta, która straciła 5000 złotych wysyłając za pomocą komunikatora swoje kody BLIK. Stało się to po tym, jak odpowiedziała na ogłoszenie dotyczące pracy. Wówczas dostała w wiadomości prośbę o pieniądze, które miały być dobrze zainwestowane i szybko pomnożone. Niestety zgodziła się wygenerować i podać obcej osobie kody BLIK. To już kolejna osoba z Ełku, która straciła w ten sposób swoje pieniądze.

Historie, które przedstawiają oszuści są różne. Zwykle odzywają się do potencjalnej ofiary przez komunikator na portalu społecznościowym z przejętym albo fikcyjnym kontem i proszą ją o udostępnienie kodu BLIK. Tłumaczą, ze np. robią zakupy, ale nie wzięli portfela.
Ofiara udostępnia kod, przy pomocy którego oszuści dokonują transakcji np. wypłacając pieniądze w bankomacie. Właściciel konta musi co prawda potwierdzić transakcję, ale robi to w dobrej wierze, myśląc, że pomaga znajomemu, który znalazł się w potrzebie. Przestępcy są wyjątkowo bezczelni, bo czasami proszą nawet o podanie kolejnego kodu BLIK, kłamiąc, że pierwszy nie zadziałał prawidłowo.

Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze skontaktujmy się ze znajomą osobą telefonicznie i sprawdźmy, czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. A najlepiej w żadnej sytuacji nie podawać swoich haseł osobom, z którymi nie mamy bezpośredniego kontaktu. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

Powrót na górę strony