„Hej mamo/tato mój telefon jest zepsuty” – uwaga na takie wiadomości
Policjanci wielokrotnie otrzymywali informacje o fałszywych wiadomościach typu: „Hej mamo to mój numer, zapisz go. Rozbił mi się telefon i moja karta sim z numerem nie działa. Napisz do mnie..”. Nie klikajcie w podany w takiej wiadomości link! To oszustwo!
Jeśli dostaniesz wiadomość typu „Cześć mamo/tato, to mój nowy numer” – musisz zachować czujność. Tak zaczynają rozmowę oszuści.
Najczęściej działanie przestępców polega na skontaktowaniu się z pokrzywdzoną osobą poprzez popularną aplikację zainstalowaną w telefonie. Następnie osoba prosi o kliknięcie w przesłany link lub przekazanie pieniędzy przez BLIKa (np. na nowy telefon).
Pamiętajmy! Zanim komukolwiek wykonamy przelew skontaktujmy się telefonicznie z tą osobą, zweryfikujmy tę informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. W takich sytuacjach, nigdy nie działajmy pochopnie, bo możemy stracić nasze oszczędności.
Pamiętajmy także, aby nie klikać w link niewiadomego pochodzenia, bądź przesłany przez nieznaną nam osobę. Ponadto nigdy nie należy podawać danych z karty płatniczej, czy też przesyłać pieniędzy, gdy prosi nas o to osoba korespondująca z nami i podająca się za członka bliskiej rodziny, tym bardziej z nieznanego numeru telefonu.